Kompozicija, tačnije, deo kompozicije koji vam preporučujemo, tačnije, izvođenje dela kompozicije… u nazivu ima bumbara, iako bi snimku koji preporučujemo više odgovarala druga životinja – kolibri. Naime, pijanistkinja koja izvodi deo ovog komada svira tako da joj prsti lete tolikom brzinom po crno-belim dirkama da se jedva vide, kao da gledate jednu veliku mrlju, nešto slično kao kada gledate kolibrija dok „stoji“ ispred cveta i usisava nektar.

Sve je toliko brzo da izgleda kao da nema pokreta već vidimo samo neku neodređenu celinu. Pored toga što su oči u problemu, ni uši ne prolaze najbolje, nije lako pohvatati sve note, a gotovo je nemoguće sve povezati u celinu. Previše toga se dešava u tih minut i četrdesetak sekundi za ubogog slušaoca. Ipak, slušaocu je van svake sumnje jasno da gleda nešto izuzetno, nešto nesvakidašnje, moglo bi se reći – nešto čudesno.

Žena s kolibri prstima, s neverovatno gipkim i opuštenim prstima koji, čini se nama slušaocima i gledaocima, sve to rade fantastičnom lakoćom, skoro bez napora, zove se Jua Vang (Yuja Wang – 王羽佳). Ona izvodi deo kompozicije koju je potpisao čuveni ruski kompozitor Nikolaj Rimski-Korsakov (Николай Андреевич Римский-Корсаков). Međutim, originalna kompozicija nije tako brza i luda, takvom je učinio Đerđ Cifra (György Cziffra), virtuozni pijanista koji je rođen u Budimpešti 1921. godine. Brzina sviranja klavira fascinirala je i opčinjavala slušaoce, a njegovo sviranje su opisivali kao kombinaciju preciznosti metronoma sa električnim pražnjenjem groma.

Jua Vang je odlučila da odsvira bezmalo nemoguću Cifrinu verziju (aranžman) kompozicije „Bumbarov let“. Žena s kolibri prstima to radi savršeno. Proverite. Sumnjam da će vam iz prve biti jasno o čemu se ovde zapravo radi, ali iz tri-četiri, ili možda i više, pokušaja možda shvatite šta radi jedna od najvećih pijanistkinja današnjice.

Pogledajte i druge Lava LAB preporuke ovde.