Ovog puta ne preporučujemo film Andreja Tarkovskog, već muziku iz njegovog filma Stalker. Muziku je pisao Eduard Artemyev koji je sarađivao s rediteljem i na stvaranju filma Ogledalo. Inače, u svojim filmovima Tarkovski koristi muziku klasičnih kompozitora, a čini se da mu je omiljeni Johan Sebastijan Bah. Međutim, za određene doživljaje je zaslužan i kompozitor Artemijev.
Eduard Artemijev je jedan od prvih ruskih kompozitora koji je počeo da eksperimentiše sa elektronskom muzikom. Komponovao je muziku i za filmove Tarkovskog i za Andreja Končalovskog i Nikitu Mihalkova. Samim tim što je sarađivao sa Tarkovskim govori da se u njemu krije nešto izuzetno i da je umetnik spreman da rizikuje. Tarkovski nije želeo samo muziku koja će popraviti šumove, on je želeo da se napravi muzika koja će moći da nam prenese buku voza, vode koja teče, da nas spoji sa okolinom. Pred Eduardom nije bio lak zadatak.
A zadatak je napisati muziku za jedan od najvećih ruskih filmova. Filmovi Andreja Tarkovskog su vrlo teški za gledanje, zahtevaju pažnju i intelektualno investiranje. Ono što najčešće možete videti kod Tarkovskog su patnja, jad, beda, zrno radosti. Takav je i Stalker, težak film, apokaliptičan. I tako se sve uklopilo. Dok pratite kameru, u pozadini čujete muziku koja je opuštajuća, nostalgična, meditativna. Ovde možete poslušati temu iz filma Stalker.
Pogledajte i druge Lava LAB preporuke ovde.